lunes, 16 de octubre de 2017

Ressenya: El secret de les cinc llegendes

El secret de les cinc llegendes

Resultado de imagen de el secret de les cinc llegendes ressenya enGiménez, Llorenç (2007). El secret de les cinc llegendes. Alzira: Bromera ("El micalet galàctic", 127), 64.

L'autor del llibre és Llorenç Giménez nascut a Alfafar en 1954. Va estudiar magisteri i després d'aprovar les oposicions i treballar uns anys de mestre, va decidir dedicar-se a temps complet a una de les seues aficions i pel que molta gent el coneix, contacontes. Açò li ha permés investigar sobre la tradició de la literatura popular i poder portar-la a tots els racons del nostre país i comarca.

D'aquest treball podem destacar algunes de les seues obres com: Rondalles de la Ribera (1993), El fantasma dels ulls blaus (1996), La mona i la palmera cocotera (1997), Les endevinalles de Llorenç (1997), totes elles escrites amb la col•laboració de Leonard Torres. Entre les últimes publicacions podem destacar Els embarbussaments de Llorenç (2001), Les cançons de Llorenç (2003) i Oficis de la rondalla (2003), a més de les obres publicades en la col•lecció "El Micalet Galàctic", El secret de les cinc llegendes (1994), Els animals agraïts (1999) i Els acudits de Llorenç (2003).

La il•lustradora del llibre és Esperança Martínez Molina, nascuda a Alcoi en 1960 i graduada en disseny gràfic per l'escola d'Art d'Alcoi. Es dedica al disseny gràfic en l'àmbit de l'edició i actualment ho compagina amb la il•lustració de llibres de narrativa infantil i juvenil. Dels últims treballs es pot destacar Pirata i El secret de les cinc llegendes.

Contes embastats

Resultado de imagen de embastarEmbastar és ajuntar o assegurar provisionalment, amb una costura de punts llargs o bastes, allò que s'ha de cosir després. 

Això no obstant, també és una tècnica de creació literària
Aquesta tècnica es pot utilitzar per a desenvolupar en els infants la imaginació, el treball grupal, escriptura, lectura i la formació de contes. Es tracta que cada alumne/a enfile els elements indicats en els passos. Mantenint l'estructura que garantix la coherència del conte.


1. Qui pot ser l'heroi/heroïna de la història?
2. Què pot desitjar, o què li pot faltar per a ser feliç?
3. Qui aconsella o ajuda a l'heroi/heroïna?
4. Com marxa cap a l'aventura?
5. Qui troba pel camí?
6. Quines proves o obstacles troba pel camí?
7. On arriba a la fi del seu viatge?
8. Final de la història explicada lliurement.