lunes, 16 de octubre de 2017

Contes embastats

Resultado de imagen de embastarEmbastar és ajuntar o assegurar provisionalment, amb una costura de punts llargs o bastes, allò que s'ha de cosir després. 

Això no obstant, també és una tècnica de creació literària
Aquesta tècnica es pot utilitzar per a desenvolupar en els infants la imaginació, el treball grupal, escriptura, lectura i la formació de contes. Es tracta que cada alumne/a enfile els elements indicats en els passos. Mantenint l'estructura que garantix la coherència del conte.


1. Qui pot ser l'heroi/heroïna de la història?
2. Què pot desitjar, o què li pot faltar per a ser feliç?
3. Qui aconsella o ajuda a l'heroi/heroïna?
4. Com marxa cap a l'aventura?
5. Qui troba pel camí?
6. Quines proves o obstacles troba pel camí?
7. On arriba a la fi del seu viatge?
8. Final de la història explicada lliurement.



Si volem fer la història més llarga, abans del final podem ampliar l'estructura posant: 

8 Allí viu el seu adversari. Com és?
9. Primer, l'heroi/heroïna és vençut? Com?
10. Com l'ajuda el seu amic/a?
11. Expliqueu com l'heroi s'enfronta de nou al seu enemic, però ara el venç i s'apodera d'allò que havia anat a buscar.


Nosaltres a classe hem fet la primera estructura quedant el conte així:

EL VIATGER SOLITARI

Una vegada hi havia un viatger al qual li agradava visitar tots els llocs del món. No obstant això, se sentia sol perquè no compartia amb ningú la seua experiència viatgera i necessitava algú amb qui viatjar.
Resultado de imagen de viajero gifEn un d'aquells viatges, va conéixer un ratolí menut, negre i que portava un barret roig. A partir d'aquell dia ja no se sentí sol i tots dos van començar a viure aventures junts.

Després de diverses aventures van arribar a un gran bosc "feréstec" i el viatger es va adonar que el ratolí no estava al seu costat. Al cap d'unes quantes hores aparegué el ratolí damunt d'un cavall.
Després de trobar-se amb el ratolí damunt del cavall, van començar a caminar fins a arribar a un estrany poble on es van fer amics d'un altre aventurer. Aquest nou aventurer també se sentia sol i per això, volia acompanyar al viatger, al ratolí i al cavall.

A partir d'aquell moment la companyia viatgera estaria formada per 4 personatges. De sobte, es van trobar amb un mussol que no els deixava continuar el seu camí fins que resolgueren un enigma en grup. Però van errar l'enigma i el mussol va obrir un portal. Tot seguit els va empentar dins i van aparéixer al cim d'una muntanya de foc.

De sobte va aparéixer un dragó i se'ls va menjar a tots, a tots menys al nostre viatger, de qui es va enamorar i va tindre fills meitat dragó, meitat humà.
No obstant això, el ratolí va ressuscitar com un monstre malvat, i molt enfadat amb el nostre protagonista, va decidir matar a tots els seus fills.
A la fi, com que al dragó li agradava ajudar a les persones i hi havia fet bones "migues", ell va ajudar l'home a adonar-se que tot era un somni i el ratolí, producte de la seua imaginació.

El nostre viatger, qui estava més boig que cap persona del món, va començar a anar al psicòleg per rebre teràpia i poder véncer a les seues malignes imaginacions.

No hay comentarios:

Publicar un comentario