jueves, 28 de septiembre de 2017

Anna Ballester


Titula la conferència: "AMOR I POESIA CADA DIA".

Anna Ballester ens ha contat que té dues passions el teatre i la poesia, a més ens ha dit que havia tingut la sort de fer classes en centres educatius d'extraradis i amb alumnes amb diferents problemes.
Açò resumix l'esperit de mestre, de superar-se i connectar amb l'alumnat siguen les circumstàncies que siguen.

Cada dia a l'escola hauria d'haver-hi amor i poesia. Allò que és fonamental a l'aula, és la relació que s'establix amb els alumnes, la forma de parlar, mirar-los i acariciar-los, a banda de millorar la seua autoestima els motiva a anar cada dia a classe.
Resultado de imagen de anna ballester
Conta que cada dia els hauríem de llegir un poema o fer rodolins. Són poemes molt curtets amb paraules que rimen i fets pels alumnes, de coses properes o d'ells mateixos. Alguns dels rodolins per als alumnes poden ser: Lluís que sempre està feliç, marta que de tant estudiar està farta.

Contar contes, recitar poesies, cantar cançons. És molt important per al desenvolupament dels xiquets. La poesia és plaer i les paraules són la màgia més poderosa, una paraula pot animar-te o afonar-te el dia.

Miquel Desclot diu que una paraula val més que mil imatges, importa la tasca per recuperar la sensibilitat. Cal recuperar les paraules, on es puga dialogar i estimar. Descuidar el llenguatge poètic en els xiquets és quasi una immoralitat.
Luis Garcia Montero diu que la rima és com el tic tac de les paraules. Amb la rima es recorda molt més fàcil i ajuda a millorar el ritme. A banda d'utilitzar imatges poètiques, metàfores, interpretar el món de diferent forma, és a dir, per a ser millor persona, més sensible.

Els mediadors, és a dir, qui estiga entre la poesia i els xiquets, deuen ser model de lectura en veu alta, per seduir als xiquets i captar l'atenció. Es pot fer poesia de forma divertida i enganxant-los a llegir.
Per a millorar la lectura de poesia podem fer exercicis com llegir el poema i cada vegada que anomenem la paraula xocolata, tots els xiquets diguen: "mmmm". Entrar a classe amb les mans al cap recitant poemes. Cal introduir en les classes la lectura però de forma divertida.


Resultado de imagen de dibujos chocolateMENJAR-SE EL MÓN
Si el món fos de xocolata
ja me l'hauria
 menjat
sense deixar riu ni plata
ni muntanya ni ciutat.

Més que l'or i que la plata,
que dormir i estiuejar,
m'agrada la xocolata,
siga en pastís o en gelat,
feta bombó o en la tassa
ben calenta amb pa sucat,
al matí i a la vesprada
per dinar i per sopar.

SI el món fos de xocolata
el tindria
 fa temps ja
senseret dins la panxa,
tot i que em parega mal.

Marc Granell
"Oda als peus i altres poemes"



Hi ha llibres com "Poemania" d'Anna Ballester. On trobem claus màgiques per a treballar poesia, activitats per a llegir poemes, activitats per memoritzar els poemes. Escriure i recrear poemes i tallers de dramatització entre molts altres.

Els mestres deuen estar al dia, treballar en equip, mirar als alumnes, projectar la veu, vocalitzar correctament i fer pauses.

Alguns exercicis que hem fet per millorar la lectura i la interpretació.
- Hem fet exercicis de pronunciació i de projecció la veu. Mirant cap a la paret llegir un poema i que s'entenga.
- Preguntar si els nens saben totes les paraules.
- Canviar d'entonació, enunciativa, indicativa i exclamativa.
- Tècnica dels dies de la setmana per a separar els grups d'amics. Cada dia de la setmana a un lloc de la classe.
- Cada grup fa la lectura amb un sentiment diferent.

En conclusió, la literatura infantil no és avorrida per als xiquets, tan sols han d'implicar-se i fer que als xiquets els agrade allò que fan.

No hay comentarios:

Publicar un comentario